Idag har man lär sej någe nytt....

Inte varje dag man lär sig någe nytt..ida har det varit en sådan dag.... började jobbet 9.30, de har ju dragit av massa timmar för oss på jobbet för det är såå sjukt lite post =/ men men hade bilrunda ida kändes lagom bra start på veckan, nästan ingen post det va ca 100 brev kanske någe sånt...har ju hittat massa gamla egen brända skivor som ja tog med mig och poppade i bilen...allting flyter på tills ja tycker bilen låter lite udda o går lite konstigt på höger framhjul ja stannar o går ut och kikar o va är det som hänt joo...PUNKTERING...



ja men grattis jag ute i skogen i ingenstans o aldrig i hela mitt liv bytt ett däck, har ju bara kikat på...jaja ringer jobbet säger att här står ja med punka...de skulle fixa hjälp men de skulle ju ta en stund, tänkte de va faan kan ju inte sitta här o vänta kan ju ifall försöka lite själv, letade bak i bilen hittade en domkraft, ett däck, och fällkors typ så man fr loss muttrarna på däcken...jag hissade upp bilen lite, försökte mej på att få loss muttrarna o de va ju INTE lätt en fick ja loss, sen kom hjälpen Andrea o hon sa de att om man ställde sej o hoppa lite på grejjen som man skulle få loss muttrarna så gick de lättare o så de gjorde vi o de lossna galant, hissa upp bilen av med punka däcket o på med de nya skruva fast muttrarna o sen hissa ner bilen sen va de bara tuta o köra!!!! De ni tjejer kan de med, ingen av oss hade bytt däck förrut men nu kan vi =) Tog inte ens en kvart för oss....
Så nu kan ja byta däck till nästa gång!!!

Annars idag har de inte hänt så mkt, kom hem ifrån jobbet halv 4, va te ica handlade, hem laga mat sen åkte ja till Askersund till Zeeba och Mulle och hälsde på...Zeeba o jag satt o lyssna på gammal musik o prata minnen...så hade jag ju med mej glass o strössel som jag bjöd på o det va ju omtyckt =)
Alltid lika kul o hälsa på hos er =) Kommer inte sluta med de.....


Ne annars iveckan jobba jobba o jobba, imorn ska jag klippa mej, kanske färga håret.... har icke bestämt, sen på fredag är det ju Vimmerby för hela slanten =) Ska bli kul, folkrace festival =)

Ne sova lite kanske....är ju en morgondag med!!!!

Kommentarer
Postat av: stina

tror inte heller ja bytt däck själv nån gång, har ju varit med o hjälpt till bara, kanske borde gå en kurs hos dig... ;)

ska bli jätte kul i helgen, är jätte peppad.. hade du nån husvagn på g ? min kusse har inte hört av sig någe mer...

ses sen

pöss

2009-07-07 @ 08:21:23
Postat av: Erika

haha aa ska nog ta o starta däck kurser te hösten så alla kan byta sina vinterdäck själva ;)

Tack för att du fixade kalufsen på mig är suuuper nöjd =) Nästa gång kanske vi kan ta ett snäpp mörkare te hösten =)

Ja jag är suuuper laddad te helgen, ska börja med en pack lista ifall fast ja aldrig kan följa en sådan =P

Pösssis <3

2009-07-07 @ 19:31:34
URL: http://eriiiikalarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni och era listor=P

2009-07-07 @ 20:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0